Web Development Services

Sökmotoroptimering och marknadsföring

Sökoptimering, SEO, eller sökmotoroptimering - är det någon skillnad? Vem kan bäst sökordsoptimera din hemsida?

Vilket ord man än använder för att beskriva processen med sökoptimering är det många som vill nå en hög placering bland Googles sökresultat. Att ligga i toppen ökar synligheten och genererar fler affärer, och vem vill inte uppnå det? Genom att sökoptimera din hemsida kan du bli en av de lyckliga innehavarna av en förstaplats, men för detta krävs hårt jobb och det finns inga genvägar.

Organisk sökning

Vi skriver riktigt bra texter som uppfyller era behov genom att förbättra och underhålla er närvaro på webben.


On-page SEO

Gör ditt innehåll lättillgängligt för sökmotorerna. Vårt team står redo att implementera lösningar som ökar din ranking och förbättrar dina resultat.

Länkbygge

Länkbygge är en viktig del av varje framgångsrik SEO-strategi. Låt oss bygga upp en länkstruktur som stödjer de nyckelord som listas i sökmotorernas resultat.

Ta det av vår kunskap

På Visual Rank jobbar vi med den starkaste typen av internetmarknadsföring - att placera våra kunder högst upp i Googles sökresultat. Vi har mångårig erfarenhet av de olika delarna av sökmotoroptimering, och har jobbat fram en mycket framgångsrik metod för att få våra kunder att synas på den plats där så många människor söker efter varor och tjänster. Vår strategi har resulterat i placering av hundratals sökord på Googles förstaplats och mer än 10 000 så kallade long tail ord på första söksidan. Vi är bäst på sökmotoroptimering helt enkelt! Är du trött på att inte lyckas ta dig till Googles förstasida och vill ha hjälp med att sökoptimera din hemsida? Är du kanske orolig över hur din nuvarande samarbetspartner arbetar med din SEO? Kontakta oss för en förutsättningslös presentation av vad vi kan göra för just dig. Vi erbjuder de bästa priserna på sökmotoroptimering och finns i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Helsingborg.

 

Vad är sökmotoroptimering?

Det finns flera sätt att sökmotoroptimera en hemsida och bäst resultat får man om man kombinerar flera metoder. Nedan kan du läsa om några av de tekniker Visual Rank arbetar med. Google är nämligen under ständig utveckling, och det är mycket som krävs för att nå förstaplatsen och stanna kvar där, att lägga in några extra nyckelord på företagets hemsida räcker sällan hela vägen. En bra länkstruktur och unika texter är bara några av de parametrar som ingår i en framgångsrik sökmotoroptimering. Men vem är egentligen bäst på sökmotoroptimering? Jo det är ju så klart Visual Rank.

83%

Ökning av organisk trafik

42%

Bounce Rate Down

38%

Ökad genomsnittlig tid spenderad per besökare

21%

Sidor per sessionen upp

Vår arbetsprocess

Det finns ingen standardlösning som passar alla när det kommer till SEO-arbete. För att göra det rätt och för att få de resultat du är ute efter måste vi ha en fördjupad förståelse för din verksamhet och de mål du vill uppnå. Först då kan vi fatta välgrundade beslut om vad som ska göras och när. Allt för en lyckad SEO-investering! 1. Nulägesanalys – Inledande analys för att fastställa arten och omfattningen av ditt företag och webbplats.
2. Sökordsanalys – optimera För att få fler och rätt besökare till din hemsida samt öka din försäljning gäller det att synas på rätt sökord i sökmotorerna. Med andra ord måste du veta hur människor söker efter de produkter, tjänster eller information som du erbjuder för att göra det enkelt för dem att hitta dig. Vi tar vi fram de mest relevanta och användbara sökorden för din webbplats.
3. Konkurrensanalys – Genom att analysera dina konkurrenters närvaro i sökmotorerna kan vi förstå sannolikheten och de tidsramar som krävs för att uppnå en högre placering, skapa trafik och ROI.
4. Innehåll – I samarbete med dig säkerställer vi att innehållet på din webbplats stödjer dina SEO-mål (som bygger på länkbara tillgångar och relationer som identifierats i analysfasen).
5. On-page optimering – Vi ser till att den bakomliggande koden och innehållet på din webbplats är optimerade för att sökmotorer ska uppleva sidan som relevant och användarvänlig.
6. Länkbygge – Länkbygge är den del inom SEO-arbetet där länkar med hög kvalitet skapas för att uppnå högre placering i sökmotorerna. Dagens sökmotorer är komplexa och beroende av hundratals ranking-signaler men länkar spelar fortfarande en viktig roll i utvärderingen av en sidas kvalitet. Att på rätt sätt skapa länkar till relevanta och auktoritära webbplatser är en långsiktig investering.
7. Sociala medier – Sociala medier är en viktig faktor inom den digitala närvaron och är en effektiv marknadsföringsmetod. Förutom detta har även sociala medier en stor påverkan när det gäller aktivt SEO-arbete.
8. Mätning och rapport – Vi ger dig regelbunden uppföljning och rapportering som på ett enkelt och lättförståeligt sätt visar aktuell status och utveckling av sökmotoroptimeringen.

 


analys
utförande
mätning rapport

Lokal SEO

Lokal seo handlar om att synas i sökningar som utförs nära företaget, och det är viktigt att synas i dessa sökningar om man vill fortsätta växa som företag. Google tar därför mer och mer hänsyn till platser i sina sökresultat. Kanske har du märkt att det ofta dyker upp en karta bredvid de första resultaten när du gjort en sökning? Lokal sökmotoroptimering fungerar på olika sätt. Antingen baseras sökresultatet på vart du befinner dig när du söker, oavsett om du söker via datorn eller mobilen, eller så väljer du själv att avgränsa sökningen med namnet på staden du vill ha ett resultat för. Om du till exempel råkat ut för en fuktskada som du vill få bukt med och söker på ”fuktskada Stockholm” så kommer du att få ett sökresultat med företag i Stockholm som sysslar med att ta hand om fuktskador, men du kommer inte att få med företag som ligger i Göteborg. Söker du däremot bara på ”fuktskada” kan du få resultat från hela landet, och du kommer säkerligen att få många resultat som har att göra med privatpersoner och inte något specifikt företag. För att synas i lokala sökningar är det viktigt att en hemsida är uppbyggd på ett speciellt sätt, så att Google förstår vart företaget finns.

Länkbyggnad

Att jobba med länkbygge är en viktig del inom sökmotoroptimering. En hemsida som många andra sidor länkar till kommer att hamna högre upp i sökresultaten än en sida som ingen länkat till. Men det är inte alltid så enkelt att få länkar, och det finns företag som lockas att köpa sig länkar för att spara tid i sin länkbyggnad. Det kan få snabba resultat men är ingen bra strategi i det långa loppet, då det strider mot Googles riktlinjer. Google kan då straffa den aktuella hemsidan. Den höga rankningen blir då kortvarig och det kan vara svårt att få Google att ge sidan en ny chans. Det handlar alltså om att veta vad man gör när man sysslar med länkbyggande, och inte ta några riskfyllda genvägar.

Sökmotoranalys

Med en sökmotoranalys granskar man hur en webbplats är uppbyggd och ser över struktur och metainformation för att hitta saker som kan försvåra SEO-arbetet. På Visual Rank gör vi också en nulägesanalys av de sökord som tillhör företagets ämnesområde, dess densitet och kvalitet samt hemsidans länkar och hur de är uppbyggda. Vi kan också utföra konkurrensanalyser av konkurrenters sökord genom att ta reda på vilka ord de använder och hur de är positionerade med dessa ord. Sökmotoranalyser utförda av Visual Rank består alltså av flera olika delar, och är tämligen avancerade.

Berätta om ert projekt

Låt oss använda vår passion till att hjälpa er växa online

Vårt team av professionella SEO-experter är den perfekta partnern för ett framgångsrikt partnerskap.

Hemsida

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Telefon

Ämne

Ditt meddelande