Content Marketing Strategy

Sökordsoptimering

Vad är sökordsoptimering? Vem är egentligen bäst på att sökordsoptimera en hemsida? Vad är SEO Copywriting?

SEO Copywriter Stockholm

Vad är sökordsoptimering? Vem är egentligen bäst på att sökordsoptimera en hemsida? Vad är SEO Copywriting? Visual Rank kan sökmotoroptimering och sökordsoptimering och hjälper dig att hamna på topp i Googles sökresultat! Som copywriter handlar det om att skriva riktigt bra texter medan sökordsoptimerad copywriting handlar om att skriva riktigt bra texter som samtidigt är sökordsoptimerade. Att jobba med sökordsoptimering och endast rada upp olika sökord och nyckelfraser i en text kan få en hemsida att snabbt hamna på en bra placering i Googles sökresultat, men Google använder mer avancerade algoritmer än så för att se över en text. En bra text med relevant innehåll för ämnet kommer att belönas och få en plats längre upp än en text som innehåller många sökord men som saknar substans. Den bättre textens placering i sökmotorernas resultat kommer också att vara mer stabil.

Vår strategi

På Visual Rank skriver vi sökoptimerade texter som står ut från konkurrenternas och hjälper dig att klättra på Googles resultatsida. Vi har en genomtänkt strategi för sökordsoptimerad copywriting och vet hur man bäst sökoptimerar webbinnehåll. Vi jobbar med metoder som utvecklats och förfinats under flera års tid men ser samtidigt till att vi är tillräckligt flexibla för att våra strategier ska kunna växa och förändras i takt med sökmotorernas utveckling. Kontakta oss för ett möte, så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig med att sökordsoptimera dina texter. Vill du ha hjälp med någon annan typ av sökmotoroptimering? Är du sugen på en ny webbdsign eller nyfiken på Internetmarknadsföring? Vi fixar det!

Vad är sökordsoptimering?

Sökordsoptimering kan låta enkelt, men det är flera parametrar som ska stämma för att man ska hamna högt upp i sökresultaten hos Google eller de andra sökmotorerna. När man jobbar med att sökordsoptimera en text gäller det att ha koll. Man måste veta vilka synonymer som Google uppfattar och vilka som inte fungerar, vilka delar av texten som är viktigast och vilka som spelar mindre roll. Men framförallt måste man veta hur sökningar på Internet går till. Det gäller att ta sig in i huvudet på målgruppen för att förstå dem och skriva en text som är baserad på deras sökvanor. Om du till exempel vill skriva en sökordsoptimerad text om jordgubbar räcker det inte att ta med ordet ”jordgubbar” 10 gånger i texten. Även ord som ”jordgubbe”, ”jordgubben” och ”jordgubbarna” bör vara med för att få ett lyckat resultat. Fyller du sedan på med ord som ofta förknippas med jordgubbar såsom ”bär”, ”glass”, ”mjölk”, ”grädde” och liknande så är chanserna ännu större att Google fångar upp just din text när någon gör en sökning som innehåller ordet jordgubbar. Självklart är detta inte hela historien om hur man bäst jobbar med sökordsoptimering. Det gäller att ha koll på sina metataggar, se till att hemsidan har en bra länkstruktur och ha en bra struktur på sin on-page information, sökorden är bara en del av det hela.

Vad är sökordsoptimering?

Sökordsoptimering kan låta enkelt, men det är flera parametrar som ska stämma för att man ska hamna högt upp i sökresultaten hos Google eller de andra sökmotorerna. När man jobbar med att sökordsoptimera en text gäller det att ha koll. Man måste veta vilka synonymer som Google uppfattar och vilka som inte fungerar, vilka delar av texten som är viktigast och vilka som spelar mindre roll. Men framförallt måste man veta hur sökningar på Internet går till. Det gäller att ta sig in i huvudet på målgruppen för att förstå dem och skriva en text som är baserad på deras sökvanor. Om du till exempel vill skriva en sökordsoptimerad text om jordgubbar räcker det inte att ta med ordet ”jordgubbar” 10 gånger i texten. Även ord som ”jordgubbe”, ”jordgubben” och ”jordgubbarna” bör vara med för att få ett lyckat resultat. Fyller du sedan på med ord som ofta förknippas med jordgubbar såsom ”bär”, ”glass”, ”mjölk”, ”grädde” och liknande så är chanserna ännu större att Google fångar upp just din text när någon gör en sökning som innehåller ordet jordgubbar. Självklart är detta inte hela historien om hur man bäst jobbar med sökordsoptimering. Det gäller att ha koll på sina metataggar, se till att hemsidan har en bra länkstruktur och ha en bra struktur på sin on-page information, sökorden är bara en del av det hela.

Utmaningar inom SEO copywriting

Att sökordsoptimera en text handlar inte bara om att skriva så att Google och de övriga sökmotorerna (Yahoo, bing etc) tycker om den. En text med många nyckelord och synonymer kan kännas konstlad och är ofta besvärlig att läsa, så det gäller att göra den intressant för läsarna och inte stirra sig blind på saker som sökordsdensitet, long tail ord och liknande. Det finns också många myter när det handlar om sökordsoptimering, och även om en text kan bli bra och få en hög placering hos en sökmotor om man går på dessa myter så tar en sådan text ofta lång tid att skriva, och när tid är pengar - som det är i de flesta fall - är det onödigt att lägga mer tid än nödvändigt på en text. På Visual Rank skriver vi inte bara för sökmotorerna utan också för dig och dina kunder. Vårt mål är att få er hemsida högt rankad av Google så att den får många besök, samtidigt som det är lika viktigt att besökarna sedan stannar kvar på hemsidan. Med kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Helsingborg har vi samlat en stor kompetens, och vi kan erbjuda sökordsoptimerade texter till riktigt bra priser. Kontakta oss så hjälper vi er med företagets sökordsoptimering! copywriting

Utmaningar inom SEO copywriting

Att sökordsoptimera en text handlar inte bara om att skriva så att Google och de övriga sökmotorerna (Yahoo, bing etc) tycker om den. En text med många nyckelord och synonymer kan kännas konstlad och är ofta besvärlig att läsa, så det gäller att göra den intressant för läsarna och inte stirra sig blind på saker som sökordsdensitet, long tail ord och liknande. Det finns också många myter när det handlar om sökordsoptimering, och även om en text kan bli bra och få en hög placering hos en sökmotor om man går på dessa myter så tar en sådan text ofta lång tid att skriva, och när tid är pengar - som det är i de flesta fall - är det onödigt att lägga mer tid än nödvändigt på en text. På Visual Rank skriver vi inte bara för sökmotorerna utan också för dig och dina kunder. Vårt mål är att få er hemsida högt rankad av Google så att den får många besök, samtidigt som det är lika viktigt att besökarna sedan stannar kvar på hemsidan. Med kontor i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Helsingborg har vi samlat en stor kompetens, och vi kan erbjuda sökordsoptimerade texter till riktigt bra priser. Kontakta oss så hjälper vi er med företagets sökordsoptimering!